Translate

2013 m. rugpjūčio 20 d., antradienis

Rauginti agurkai

Galbūt šis receptas nėra pats moderniausias ir įspūdingiausias, kokį tik esu patalpinusi šiame bloge, tačiau jis turi labai gilią istoriją.

Kiekvienas daiktas, kurį turiu savo namie turi savitą istoriją - vieni daiktai atsirado tam tikru gyvenimo periodu, kiti - buvo padovanoti brangių žmonių... Tačiau patys brangiausi man yra tiek, kurių istorija susijusi su mano šeima... Turiu nuostabią senovinę papuošalų dėžutę, padovanotą mano tėčio tetos "garbinuotai atvirutei", kaip ji mane vadindavo. O kai mylima ir mane labai mylinti tetulė iškeliavo - palikimu paliko seną molinį ąsotį, kuris gyvena mano namuose ir primena nuostabius vaikystės atsiminimus...

Šitas raugintų agurkų receptas taip pat turi gilią istoriją: dar mano močiutės naudotas receptas mano vaikystėje turėjo bene magišką galią suvienyti ir sukviesti visus šeimos narius bendram ritualui - agurkų rauginimui...

Viskas prasidėdavo liepos viduryje, kai tėtis priraškydavo didžiulį aliuminį dubenį agurkų, o brolis tuo metu skindavo serbentų bei vyšnių lapus. Tuo tarpu moteriškės -mama, aš ir sesuo - plaudavome ir kaitindavome stiklainius, paskui kruopščiai nuplaudavome agurkus. Visi paruošiamieji darbai vykdavo lauke. Galiausiai visas dubuo su agurkais keliaudavo į virtuvę, kur mama kruopščiai klodavo serbentų, vyšnių lapus ir krapų stiebkočius paeiliui su agurkų eile ir pasakodavo istorijas, kaip mama pirmą kartą sutiko tėtį, kaip šokdavo vakaruškose ir kaip galiausiai viskas virto nuostabiu šeimyniniu gyvenimu. O aš ir sesutė stebėdavome kaip kruopščiai, tačiau greitais judesiais mama deda jau kažin kelioliktą agurkų stiklainį....

Artėjant pabaigai tėtis ir tik tėtis virdavo marinatą, ir nežinia kodėl, ar dėl to, kad įsimylėjusios moterys persūdo ar tame buvo kitos priežastys... Galiausiai mama didžiuliu metaliniu samčius supilstydavo paruoštą marinatą į stiklainius ir tėtis kruopščiai kiekvieną užsukdavo. O viskas baigdavosi žaidimu su klijais - kartu su sese paruošdavome, priklijuodavome etiketes ir po vieną stiklainį nešdavome tėčiui, kad šis viską sudėtų į rūsio lentynas .

Tokia tat mūsų šeimos raugintų agurkų istorija. o dabar  - pats receptas...



Jums reikės:

agurkų
serbentų lapų (tinka raudonųjų, geltonųjų ar juodųjų)
vyšnių lapų
krapų stiebkočių (tinka gerai paaugę su sėklomis bei lapeliais)
česnako skiltelių
aspirino tablečių

Marinatui:
vandens
druskos

  1. Ant iškaitintų stiklainių dugno paklokite serbentų bei vyšnių lapų, dekite šiek tiek krapų.
  2. Įmeskite skiltelę česnako.
  3. Dėkite horizontaliai ar vertikaliai (priklausomai nuo stiklainio) sluoksnį agurkų.
  4. Tuomet vėl klokite lapais bei krapais.
  5. Viską sluoksniuokit iki viršaus.
  6. Įmeskite vieną aspirino tabletę vienam litrui agurkų, kad neperrūgtų.
  7. Marinatui virkite vandenį su druska iki užvirimo.
  8. Paruoštą marinatą pilkite į stiklainius, kad visi agurkai būtų apsemti.
  9. Užsukite dangtelius ir apverskite (dangteliu į apačią). Taip laikykite 15 min., tuomet atverskite atgal ir uždenkite rankšluosčiu, palikdami atvėsti per naktį.
  10. Sužymėkite etiketėmis ir laikykite tamsioje vėsioje vietoje. Tinka naudoti metus laiko.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.